Energize ontwikkelt digitale campagne voor PLUS Minions actie

Om de nieuwste spaaractie van PLUS onder de aandacht te brengen, ontwikkelde Energize in samenwerking met kaliber (voorheen Rhinofly) een verrassende actiesite en verschillende rich media uitingen.

05 JUNI 2015, AMSTERDAM
Afgelopen zondag lanceerde PLUS Supermarkten een gloednieuwe spaaractie, met in de hoofdrol 16 eigenwijze Minions uit de nieuwe Minions film. Bij elke 15 euro aan boodschappen krijgen klanten een gratis Minions potloodtopper.

Energize adviseerde PLUS om online géén extra activatie in het leven te roepen, maar juist awareness voor de spaaractie in de winkel te creëren. Hiervoor worden verschillende soorten rich media uitingen ingezet op high traffic websites. Op de actiesite vinden klanten van PLUS informatie over de actie, de speciale verzamelkoffer en trailers van de nieuwe film. Echter, zodra je begint te scrollen, wordt de site vol gekladderd door de drie hoofdrolspelers uit de film. Het blijven immers Minions.

"De Minions zijn ontzettend populair, een enorm voordeel natuurlijk en een slimme zet van PLUS. De spaaractie behoeft weinig uitleg, enkel een zetje in de rug. Hierdoor hebben we ons vooral kunnen focussen op creatie en executie." Berber Hoekstra, strategy planner bij Energize