Hypotheekverstrekker BLG Wonen kijkt verder dan cijfers alleen

In de nieuwe campagne van BLG Wonen - ontwikkeld door Energize - laat de hypotheekverstrekker haar persoonlijke aanpak zien.

10 MEI 2016, AMSTERDAM
BLG Wonen en Energize werken sinds juli 2015 samen aan de herpositionering van het merk. Dit resulteerde in een geïntegreerde campagne die, voor het eerst in het 60-jarige bestaan van het bedrijf, naast financieel adviseurs ook actief op de consument gericht is. De campagne – tv- en radiocommercials, online- en display advertising, print en een nieuwe huisstijl – laat heel Nederland kennismaken met BLG Wonen.

BLG Wonen begrijpt dat een woning meer is dan een stapel stenen en dat een woonsituatie voor iedereen anders is. Neem bijvoorbeeld een starter op de woningmarkt, die moeite heeft om een financiering voor zijn huis rond te krijgen. Of juist het gezin, dat groter wil wonen maar waarvan de huidige woning onder water staat. Situaties waar veel mensen mee te maken hebben, maar waar de standaardoplossingen vaak niet passen. BLG Wonen gaat verder en kijkt niet alleen naar cijfers, maar juist naar de mogelijkheden, in voor- en tegenspoed. Deze mentaliteit zit al meer dan 60 jaar in de kern van de organisatie. In de nieuwe campagne zien we dit terug in treffende situaties waarin de persoonlijke aanpak van BLG Wonen duidelijk naar voren komt. Vanaf 11 mei kan iedereen kennismaken met BLG Wonen in de landelijke campagne.

Herpositionering

BLG Wonen en Energize werken sinds juli 2015 aan de herpositionering, waarbij marketing- en communicatieonderdelen van het merk onder de loep zijn genomen. Het resultaat is een vernieuwd BLG Wonen, een moderne hypotheekverstrekker die denkt vanuit oplossingen, waarbij de consument centraal staat en de aandacht krijgt die het verdiend. BLG Wonen helpt - samen met haar netwerk van onafhankelijke adviseurs - bij het kiezen van passende hypotheek. Een hypotheek waardoor mensen niet alleen nu maar juist ook later onbezorgd kunnen wonen.

De campagne

De campagne - waarin verschillende doelgroepen in uiteenlopende situaties worden geportretteerd - laat zien dat BLG Wonen er écht voor iedereen is. Via tv- en radiocommercials, online advertising, socialmedia, print, website en een nieuwe huisstijl, laat BLG Wonen zien waar ze voor staat.

Design

Vanuit de centrale gedachte in de nieuwe merkpositionering is - in samenwerking met designbureau Dog&Pony - ook gewerkt aan een nieuwe Corporate Identity voor BLG Wonen.

Over BLG Wonen

BLG Wonen, opgericht in 1954, ziet dat de financiële wereld snel en continu verandert. Informatie alleen is voor veel mensen niet voldoende om tot een goede keuze voor een hypotheek te komen. Daarom helpt BLG Wonen – via een landelijk netwerk van onafhankelijke adviseurs - mensen met financiële oplossingen, waarbij niet alleen naar cijfers maar ook naar de wensen, levenssituaties en mogelijkheden wordt gekeken. BLG Wonen is onderdeel van SNS Bank N.V.

Opdrachtgever: BLG Wonen

Verantwoordelijk bij klant: Vanessa Flink, Frédérique Schutte, Anne Oskam

Bureau: Energize Amsterdam

Creatie: Robin Pas (Art/CD), Gijs van der Schoot (Copy), Mathieu Winkel (Copy)