HOYA_Header.jpg

Energize ontwikkelt internationale campagne voor Ørgreen + Yuniku

Voor de unieke samenwerking tussen Yuniku en Ørgreen heeft Energize een visuele campagne met de merkbelofte 'Designed around you' gecreëerd. De campagne is ontwikkeld voor opticiens en consumenten in EMEA.

Amsterdam, maart 2018

Yuniku, onderdeel van Hoya Vision Care, maakt het met 3D-printtechnologie mogelijk om ‘s werelds eerste visie-gecentreerde brillen te produceren. De unieke monturen sluiten perfect aan op de vormen van jouw gezicht. Samen met het Deense merk Ørgreen heeft Yuniku een unieke collectie gelanceerd. Energize ontwikkelde voor deze brand partnership de internationale campagne.

Iedereen is uniek

Het state-of-the-art-platform Yuniku ziet dat ieder gezicht –met een eigen vorm, kenmerken en emoties– uniek is. Dankzij geavanceerde scansoftware wordt de ideale positie van de glazen voor de ogen berekend. Maar bij perfect zicht hoort natuurlijk ook een perfect montuur. Daarom is Yuniku een samenwerking aangegaan met het Deense brillenmerk Ørgreen. Dit Scandinavische merk staat bekend om zijn designfilosofie met minimalistische lijnen. Samen lanceren ze de collectie Ørgreen + Yuniku; 12 nieuwe modellen die op maat worden gemaakt voor ieder gezicht en passen bij iedere lifestyle.

Roberto Pantaleoni, Head of EMEA Trade Marketing bij Hoya: "Personalisatie is de grootste trend voor brildragers. Normaal gesproken is het montuur het startpunt, wat de pasvorm en de nauwkeurigheid van het zicht kan beperken. In deze unieke samenwerking gaan we een stapje verder en wordt het mogelijk om elk montuur te designen naar het gezicht van iedere klant. Dat is tailor made op z’n best.”

Designed around you

Energize ontwikkelde voor Ørgreen + Yuniku een visuele campagne met de merkbelofte ‘Designed around you’. De verschillende dimensies in het beeld geven de bijzondere scan- en 3D-printtechnologie weer. Iedere bril uit de Ørgreen + Yuniku-collectie past enkel en alleen bij die specifieke brildrager, zijn gelaat en lifestyle. ‘One of a kind’ brillen, speciaal ontworpen voor jou. Dat zie je terug in een serie van intrigerende uitingen. Want wie wil normaal zijn als je ook uniek kunt zijn?

Robin Pas, Creative Director bij Energize: 'Voor de campagne was het belangrijk om de sterke kanten van beide merken naar voren te brengen: het technische aspect van Yuniku en het minimalistische design van Ørgreen. En dat natuurlijk op een voor de consument begrijpelijke manier. Want eerlijk is eerlijk: eye-centric-vision is een vrij complex verhaal."

Verantwoordelijk bij klant: Roberto Pantaleoni (Hoya), Giordano Capuano (Ørgreen)

Bureau: Energize

Fotografie: Alek Bruessing

Beeldbewerking: Rutger Luijs (Luminous)