332713 pr.co header image 1000x325 1c6925 large 1569575581

30 oktober boeklancering Aandachtsmarketing

Wetenschappelijk onderzoek resulteert in nieuwe methode voor merkontwikkeling

Door uitpuilende mailboxen, ontplofte WhatsApp-groepen en een overdaad aan reclame is aandacht van de consument kostbaarder dan ooit. Hoe zorg je als marketeer dat jouw boodschap nog opvalt? Klaas Weima laat aan de hand van nieuw wetenschappelijk onderzoek en voorbeelden uit de praktijk zien hoe marketeers aandacht voor hun merk kunnen trekken en vasthouden. Met als resultaat: minder geldverspilling, blijere klanten en een hoger bedrijfsresultaat.

Aandachtsmarketing gaat in op zes zogeheten aandachtstrekkers die uit wetenschappelijk onderzoek zijn voortgekomen, en presenteert het Verdiende Aandacht Canvas: een bewezen methode om een onderscheidende marketingstrategie te ontwikkelen. Onder meer geïnspireerd door vijftig interviews met topmarketeers uit Nederland biedt dit boek een onderbouwd betoog over het beïnvloeden van aandacht. Met praktische handvatten voor marketeers om zelf mee aan de slag te gaan.

332721 pr.co beeldmateriaal 011 69f87b large 1569578302

Aan het boek en de zes aandachtstrekkers ligt wetenschappelijk onderzoek ten grondslag dat in samenwerking met Vrije Universiteit Amsterdam is uitgevoerd.

“Aandachtsmarketing geeft een zeer interessante kijk hoe communicatie opvalt in je brein. Een aanrader voor elke marketeer die het beslissingsproces van mensen echt wil beïnvloeden.”

Annemarie Joossen, CMO Marktplaats en 2dehands.be (eBay)

“Klaas Weima verbindt met zijn nieuwe boek A​andachtsmarketing​ wetenschappelijk onderzoek aan zijn kennis en ervaring uit de praktijk. Inspirerend! Marketeer? Dit boek verdient jouw aandacht.”

Willem-Jan Lems, CCO Blendle

Lancering Aandachtsmarketing

332712 pr.co beeldmateriaal 02 f57f5e large 1569575580

Op woensdag 30 oktober wordt Aandachtsmarketing gelanceerd met een Masterclass Aandachtsmarketing in het Rijksmuseum Amsterdam. Er is een beperkt aantal plaatsen gereserveerd voor journalisten: pers die aanwezig wil zijn kan een verzoek indienen via marleen@thebrandbuilding.nl.

Tijd: 15.30 tot 18.00 uur

Locatie: Rijksmuseum Amsterdam

Sprekers: Klaas Weima (oprichter Energize),

Prof. dr. ir. Peeter Verlegh (VU Amsterdam),