PRco_1000x369-PLUSKerst2022.png
  • png

Maak kennis met de PLUS kerstcampagne

De kerstcampagne voor supermarktketen PLUS draait dit jaar om kennismaken. Want als we oog hebben voor elkaar, openen er nieuwe werelden en mogelijkheden die het samenzijn nog specialer maken. De campagne is ontwikkeld door Energize i.s.m. Wunderman Thompson, Initiative, Giesbers en iO.

Een kerst vol verrassende ontmoetingen.

Het zijn de vaste gewoontes en de tradities die kerst zo fijn maken. Maar het is ook leuk om nieuwe dingen te proberen. Jezelf en je gasten te verrassen met nieuwe gerechten, producten of smaken. Voor mensen die je wel kent, maar misschien nog niet écht kent. Want er is nog zo veel moois dat je kunt leren kennen.

PLUS Kerstcommercial 2022 - Goed eten is samen eten

In de kerst commercial vertellen we het verhaal van Gio, een 15-jarige puber die onverwacht kennis maakt met zijn kersverse stiefvader. Hij kan moeilijk aan hem wennen. De dood van zijn biologische vader - deze kerst drie jaar geleden - heeft daar alles mee te maken. Want ook al is zijn grote held er niet meer, niemand kan hem vervangen. Het gemis leidt in het gezin tot spanningen. Toch, door een onverwachte actie van zijn stiefvader, komt het gezin weer samen rondom het kerstdiner.

De TV-commercial gaat maandagavond 5 december om 20.00 in première en is vanaf 8 december ook te zien in de Nederlandse bioscopen.

Het is een echte kerstfilm geworden, met een hart. Over samen zijn, samen eten en de waarde van familie. Robin Pas,  Creative Director Energize

Kennismaken op alle touchpoints.

De campagne wordt breed ingezet. Van TV tot radio van out of home tot social advertising. In alle lagen van de campagne maken we kennis met mensen, gerechten, betaalbare én feestelijke oplossingen, verrassende wijnen of nieuwe bereidingswijzen. Dingen die je nog nooit hebt gemaakt, maar die met hulp van PLUS een succes worden.

In een serie activerende online video's zien we het gezin uit de TV-commercial kennismaken met nieuwe ideeën, assortiment en mogelijkheden. Zo zien we hoe de jongens met een bedenkelijk gezicht proeven van een verrassend lekkere en betaalbare bietentartaar. Hoe de stiefvader al sjouwend met tassen vol boodschappen op het idee gebracht wordt om zijn boodschappen te laten bezorgen. Maar ook hoe de moeder kennismaakt met een buurman voor wie zij via Stichting Thuisgekookt een extra bordje heeft bereid.

PLUS Kerst 2022 - Bietentartaar

Ook zien we de campagne terug in een food influencer campagne; in een branded content laag maakt Francesca kennis met de traditionele gerechten van thuiskoks. Staat het Goed Eten magazine boordevol lekkere én betaalbare recepten, een uitgebreid overzicht van producten voor de feestdagen en een speciale bier- en wijnspecial voor de feestdagen. En klanten maken in de winkel en op plus.nl kennis met het nieuwe Feestelijk PLUS assortiment.

Over de hele breedte van de campagne laten we mensen kennismaken met nieuwe ideeën, oplossingen en initiatieven, zodat iedereen samen kan genieten van goed eten.

PLUSKerst_DOOH.png
PLUSKerst_InstantExperience.png
MU_PLUSKerst_Magazine_2022.jpg

Credits:

Verantwoordelijk bij PLUS: Esmée Blom, Annemiek Moerman, Marieke Lazeroms, Romy Assadourian, Okke Wiarda

Bureau/ Creatie: Energize i.s.m. Wunderman Thompson, Giesbers en iO

Mediabureau: Initiative