Hans van der Togt presenteert KPN Zaproulette

KPN biedt Nederland de ‘helpende Hans’ in de strijd om de afstandsbediening.

14 MEI 2012, AMSTERDAM, THE NETHERLANDS
KPN biedt Nederland de ‘helpende Hans’ in de strijd om de afstandsbediening. Om dit nog steeds actuele gevecht in goede en faire banen te leiden, introduceert KPN ZapRoulette; een nostalgische spelshow op Facebook met mister spelshow himself: Hans van der Togt, inclusief de bijbehorende prijzenregen.

Uit onderzoek* blijkt namelijk dat we nog regelmatig ruziën over wat er ’s-avonds op de buis komt. Met name tussen acht en negen uur ’s avonds kijken veel mensen mee met een programma dat ze zelf niet zouden opzetten*. Grootste bronnen van conflicten zijn speelfilms en – niet geheel verrassend – sportprogramma’s.

KPN ZapRoulette is onderdeel van de reclame campagne rond het Alles-in-één-Pakket van KPN, waarmee klanten ook live-tv kunnen kijken op hun laptop of tablet. Met het Alles-in-één Pakket kijk je samen op de bank tv, maar elk naar je eigen favoriete programma. De strijd om de afstandsbediening is daarmee definitief verleden tijd.

KPN ZapRoulette is te vinden op de Facebook pagina van KPN: http://www.facebook.com/kpn.

KPN ZapRoulette is een concept van Energize.

Credits:

Concept: Richard de Jong & Eelco Anneveldt
Account: Elles Looman, Arjen Bultje & Paul Koole
Strategie: Sjoerd Goderie & Chung Hwa Chao
Productie: MediaMonks
Regie: Tom Rijpert

Klant: Rogier Zimmer & Roland Ykel

Media: Mindshare

*Onderzoek door Ruigrok NetPanel naar het tv-kijkgedrag van Nederland in opdracht van KPN, waarbij de mening van 506 respondenten is verzameld gedurende de periode 12-18 april 2012.