Lancering bureaunetwerk Agency China voor westerse merken met Chinese ambities

Unieke samenwerking tussen digitale bureaus Energize, webpower en rb2

Summary
De onafhankelijke Nederlandse interactieve bureaus Energize, webpower en rb2 zijn gezamenlijk het bureaunetwerk Agency China gestart. Agency China is een bureaucollectief dat interactieve communicatie- en marketingdiensten biedt aan westerse merken die actief (willen) zijn op de Chinese markt.

Agency China biedt vanuit het netwerk een fullservice-propositie; van strategie, concept en creatie tot de productie van websites, sociale activaties en mobiele applicaties en van CRM tot het uitvoeren van e-mailmarketing campagnes in China. Bij Agency China werken in totaal 250 digitale professionals en heeft vestigingen in Amsterdam, Shanghai, Beijing en Xiamen. Daarnaast zijn er kleinere frontoffices in Stockholm, Stuttgart en Barcelona om ook klanten uit die regio’s te kunnen bedienen. Met account- en projectmanagent in Nederland en China, kunnen klanten in hun eigen taal maar desgewenst ook in het Chinees bediend worden.

Het management van Agency China bestaat uit Klaas Weima (oprichter Energize), Jacco Bouw (oprichter webpower) en Brian Hirman (aandeelhouder rb2 en voormalig CEO van Isobar & iProspect). Deze drie ondernemers zijn niet alleen bekende gezichten binnen de Nederlandse digitale bureauwereld, maar ook al jarenlang actief met hun bedrijven in China. Na diverse succesvolle samenwerkingen op klanten als KLM, Mercis (bekend van nijntje) en FrieslandCampina werd besloten de samenwerking te formaliseren binnen het bureaunetwerk Agency China.

Brian Hirman: “Steeds meer Nederlandse bedrijven vestigen zich in China, vanwege de grote economische groei en de enorme omvang van de Chinese markt. Maar China is geen makkelijke markt. Cultuur, bureaucratie en wetgeving zijn de grootste belemmeringen. Agency China biedt niet alleen één loket voor een breed aanbod van (geïntegreerde) digitale disciplines. Ons bureaunetwerk weet ook als geen ander hoe westerse merken online en via Chinese social media succesvol kunnen zijn binnen de complexe regels en wetgeving in China. Wij hebben de ervaring en weten goed de weg binnen het Chinese zakenleven en overheidsinstanties.”

Nederlandse bedrijven die in China actief (willen) zijn en een ervaren partner zoeken voor hun digitale activiteiten kunnen voor meer informatie terecht op www.agencychina.com.

-------------------------------

Noot voor de redactie:

Over Agency China: Agency China is een collectief van onafhankelijke bureaus dat interactieve communicatie- en marketingdiensten biedt aan westerse merken die actief (willen) zijn op de Chinese markt. Van strategie, concept en creatie (bureau Energize) tot de productie van websites en mobiele applicaties (bureau rb2) en van CRM tot het uitvoeren van e-mailmarketing campagnes (bureau webpower). Agency China heeft vestigingen in onder andere Amsterdam, Shanghai, Beijing en Xiamen.

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met :

Brian Hirman | [T] +31 (0)6 54284491 | [E] brian@agencychina.com

About Energize

Receive exclusive news

Are you a journalist or do you work for a publication?
Sign up and request access to exclusive news.

Request access

Receive Energize news on your RSS reader.

Or subscribe through Atom URL manually