Glennis Grace ster in holografische shows van KPN

KPN en Energize presenteren eerste holografische tournee ter wereld.

13 FEBRUARY 2013, AMSTERDAM
Summary
Morgenavond toont KPN het eerste holografische concert in Nederland. Het Ecuplein in Amsterdam De Aker staat vanaf 20.00 uur volledig in het teken van KPN Glasvezel’s Tournee van de Toekomst; een holografische tour met zangeres Glennis Grace. Na Amsterdam volgen er meer van deze holografische concerten op locaties waar KPN glasvezeldiensten wil gaan aanbieden. Sociaal activatiebureau Energize ontwikkelde de strategie en het concept van de campagne.

De Tournee van de Toekomst geeft een kijkje in de toekomst. Het laat zien hoe een leven met glasvezel eruit zou kunnen zien, want in 2013 downloaden of streamen consumenten het album van hun favoriete artiesten maar over een paar jaar - met de mogelijkheden van glasvezel – staan ze misschien wel als hologram geprojecteerd in de woonkamer.

Met de Tournee van de Toekomst wil KPN inwoners van een regio waar inschrijving voor glasvezel start (zgn. vraagbundeling), bewustmaken van de mogelijkheden van glasvezel en hen op een feestelijke manier inspireren om voor glasvezel te kiezen.

Na Amsterdam vervolgt de Tournee van de Toekomst langs gebieden waar KPN zijn glasvezeldiensten wil aanbieden; welke gebieden dit zijn is nu nog niet bekend, maar dit wordt een week van te voren bekend gemaakt aan bewoners van zo’n vraagbundelingsgebied. Glasvezel wordt pas aangelegd als 30% van de inwoners uit een gebied via inschrijving aangeven interesse te hebben in deze ultrasnelle verbinding.

Klaar voor de toekomst
Door de toename van (HD) tv-kijken, films/muziek/foto’s down- en uploaden, online games spelen, thuiswerken en gebruik van social media vragen klanten meer van hun vaste internetverbinding. En vaak wordt dezelfde internetverbinding door meerdere personen (tegelijk) voor verschillende toepassingen in huis gebruikt. KPN verwacht dat de druk op de internetverbinding over een paar jaar nog verder toeneemt door het uitbreiden van de online functies van bijvoorbeeld koelkasten, thermostaten en verlichting maar ook door zorg op afstand en leren/educatie op afstand. Om dat alles bij te benen, is een krachtige internetverbinding essentieel. Glasvezel van KPN biedt, met een snelheid tot wel 500 Mb/s, ruimte voor ontwikkelingen van nu en in de toekomst.

Geïnteresseerden in glasvezel van KPN kunnen zich inschrijven op www.kpn.com/glasvezel of een bezoek brengen aan een KPN Infocenter in de buurt.

Strategie / Creatie / Account: Energize Amsterdam
Productie: Crossmedia Factory en LiveLab
PR: Lot Bosch van Drakestein
Verantwoordelijk bij klant: Roland Ykel, Friso van Lanschot, Roema Rambhadjan, Rachel Djojo