Energize ontwikkelt samen met Randstad programma Jeugd op Zoek 2014

Centrale rol voor de succesverhalen uit 2013 van geplaatste jongeren en werkgevers

09 OKTOBER 2014, AMSTERDAM
Voor het tweede achtereenvolgende jaar heeft Randstad met het initiatief Jeugd op Zoek werkgevers en jongeren samengebracht om een vuist te maken tegen jeugdwerkloosheid. Energize gaf samen met Randstad invulling aan de strategie en het concept voor 2014. Vanuit het uitgangspunt dat jongeren geen probleem zijn, maar juist kansen bieden aan werkgevers. Jongeren kunnen immers maar moeizaam aansluiting vinden op de arbeidsmarkt en werkloosheid onder deze specifieke groep is het grootst in Nederland.

Net als vorig jaar heeft Randstad tussen 3 september en 8 oktober zoveel mogelijk werkzoekende jongeren aan werk geholpen met het maatschappelijk verantwoord initiatief Jeugd op Zoek 2014.

Op de inspanningen van Jeugd op Zoek 2013 zijn veel positieve reacties van werkgevers gekomen. Waar er eerst voorbehoud was bij werkgevers, waren ze verrast door de passie van het jonge talent dat ze hadden aangenomen. De jongeren doorbraken oude patronen binnen de onderneming en stonden te trappelen om zich te bewijzen. Dat inzicht was aanleiding om andere werkgevers te confronteren met succesverhalen.

Het concept van Jeugd op Zoek 2014 is door Energize en Randstad ontwikkeld en in samenwerking met fotograaf Mark Janssen, Akula en A Friend of Mine verder uitgewerkt. Het doel van Jeugd op Zoek was om werkzoekende jongeren en werkgevers bij elkaar brengen. Daarvoor werden verschillende evenementen georganiseerd, zoals pop up stores in NS Stations door het hele land, waar jonge werkzoekenden terecht konden voor een snelle cv-check, LinkedIn-tips, stylingadvies en zelfs een gratis perfecte cv-foto. Daarnaast werden verschillende presentaties en bedrijfsbezoeken door het hele land en diverse matching-bijeenkomsten georganiseerd. Bij alle initiatieven werden talentvolle jongeren ingezet, die zichzelf in een korte film op jeugdopzoek.randstad.nl presenteerden. Op dit dynamische platform konden zowel werkgever als werkzoekende verder alles vinden over dit bijzondere programma.

Opdrachtgever: Randstad

Strategie, concept en creative direction: Energize en Randstad