Vakantiegevoel centraal in nieuwe campagne Neckermann

Energize voert internationale campagne door in Nederland

Onlangs lanceerde de Thomas Cook Group een nieuwe, internationale merkcommunicatiecampagne. Voor de campagne werd gekozen voor een bijzondere invalshoek. In uitingen worden niet alleen mooie stranden en blauwe zeeën afgebeeld, maar wordt juist gefocust op de mensen die op vakantie zijn en daar boven zichzelf uitstijgen. Dit gevoel wordt versterkt door een opvallende soundtrack; ‘Don’t stop me now’ van Queen. De nieuwe pay off ‘Let’s go’ sluit iedere uiting zowel uitnodigend als activerend af.

Het overkoepelend concept voor de internationale campagne werd ontwikkeld door het Zweedse bureau Forsman & Bodenfors. Energize tekende voor de adaptatie voor de Nederlandse markt. De Nederlandse campagne bestaat uit televisie, radio, outdoor, owned en paid online uitingen. Doel van de campagne is om consumenten te activeren hun vakantie te starten op neckermann.nl.

Joost van Liemt, creative strategy director bij Energize: ‘De nieuwe internationale campagne staat als een huis. Door weg te blijven van de gebruikelijke interieurfoto’s van hotelkamers en in plaats daarvan inspirerende beelden van mensen te laten zien die plezier hebben, gaat het niet meer om “een goed hotel vinden”, maar om “vakantie vieren”.’

Bureau: Energize Amsterdam
Strategie en creatie: Joost van Liemt, Jeroen Flink
Design: Paul Duijser