BLG Wonen zet Instagram Stories in om starters te helpen

Energize ontwikkelde voor BLG Wonen een online campagne gericht op starters en ouders met als thema: ‘Aan tafel met je ouders.’ In een reeks korte video’s en teasers laten 3 cabaretiers zien hoe je juist wel, of juist niet een gesprek over geld kunt voeren. Met een knipoog doorbreken we zo het taboe en laten we de mogelijkheden zien. De campagne wordt primair online uitgerold met – een primeur voor BLG Wonen – een doorvertaling naar Instagram Stories.

Energize werkte voor het ontwikkelen van de campagne samen met drie jonge veelbelovende cabaretiers: Anne Neuteboom (winnares Camarretten 2015), Tim Teunissen, Arjen Banach en toneelregisseur Remco Melles. Een reeks korte video’s laat zien hoe je juist wel, of juist niet een gesprek moet voeren over geld. Met een dikke knipoog laten we de mogelijkheden zien die er voor starters zijn. Om de doelgroep starters optimaal te bereiken is er voor gekozen om de campagne in eerste instantie via Instagram Stories uit te rollen.

Aan tafel met je ouders.
Een goed gesprek met je ouders voer je vaak aan tafel. Maar hoe breng je een gesprek op gang over geld? Altijd een heikel onderwerp. We willen starters vooral inspireren om aan tafel te gaan met je ouders en het gesprek over geld te beginnen. Want met de feestdagen in aantocht is de kans groot dat je met de hele familie aan tafel zit. En dit moment is daarmee heel relevant als aftrap.

Hulp nodig voor starters
Starters die hun eerste huis willen kopen hebben het niet altijd makkelijk. De huizenprijzen blijven stijgen, de hypotheekrente is laag. De woningmarkt staat daardoor onder druk en door strengere regels krijgen ze niet altijd een hypotheek rond. Maar er is meer mogelijk dan starters denken, zoals hulp van je ouders in de vorm van een schenking of een lening.

Doel van de campagne is om starters op de woningmarkt te laten zien dat veel ouders best willen helpen - als je het maar op de juiste manier met ze bespreekt. Hierbij helpen past bij BLG Wonen, dat de meest deskundige en persoonlijke hypotheekverstrekker van Nederland wil zijn.

Over BLG Wonen
BLG Wonen, opgericht in 1954, ziet dat de financiële wereld snel en continu verandert. Maar informatie alleen is voor veel mensen niet voldoende om tot een goede keuze voor een hypotheek te komen. Daarom gaat BLG Wonen - via onafhankelijke adviseurs - met mensen in gesprek, waarin niet alleen naar cijfers maar ook naar de wensen, levenssituaties en mogelijkheden wordt gekeken. Dit leidt soms tot bijzondere, maar altijd persoonlijke oplossingen. BLG Wonen is onderdeel van SNS N.V.

Opdrachtgever: BLG Wonen

Verantwoordelijk bij klant: Vanessa Flink, Anne Schermer en Esther de Koning